Think Pink - WIP in Photoshop

Rosa oktober är här! Stöd Rosa Bandet genom att köpa rosa produkter eller kanske ha rosa kläder på sig. Jag bidrar gärna med min digitala konst men självklart tänker jag också köpa rosa produkter. Min moster och morfar gick på i cancer. Saknar dom så mycket!♥


Är i gång med Photoshop igen, tänkte jobba mer med den idag men blev inte så. Så jag började lite smått ikväll att använda Photoshop penslen "smudge" som betyder smeta ut så det blir mer jämnare och att det inte ser så på klistrat ut. Har jobbat mest på min bevingade tjej, så jag får henne mer inne i bilden. Har varit inne i färgbalans för att få det mer jämnare i färgen också. Två och en halv timme där av och till.
Försöker visa upp min Photoshop teknik här på bloggen, för jag letar en praktikplats på ett design företag men helst ett jobb inom grafisk design, men det är inte så lätt. Älskar verkligen detta! Komma in på ett företag och göra logo eller blogg header. Som ny idé till Yume design header, en som man kanske kan byta ut vid jul t.ex Mera Photoshop imorgon, absolut!
Stock bilder jag har använt hittills.  Alla är från Deviantart Klick bara!
Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?


RSS 2.0