Wish you a very merry christmas!

3 dagar kvar till julafton! Underbart! längtar så mycket:) Det SNÖAR lite här också:D men det försvinner nog snabbt, ingen vit jul direkt i år men den bästa ever. Men äntligen har jag börjat på min kommande vinter bild i Photoshop:)<3 hmm..lite jul slingor med lampor kanske också kom jag på. Men har så mycket jag vill göra, vet inte om jag hinner mellan allt. Har min praktik också med olika uppgifter, där jag har gjort en ny layout till ett information sida med text. Men satt lite med vinter bilden igår;) Och gör säkert det idag också:)
Men ska få titta på och göra om Adovaktfirmans hemsida som jag praktiserar på:D Hoppas jag får börja snart med den, hade varit så roligt att göra ny layout till den men vet inte vilket program dom har använt, måste ju komma in bakom om jag säger så. Är inte så bra på koder, fast jag har lärt mig mycket inom blogg.se koderna, så jag är mycket bättre nu. Men sen tänkte jag, jag lägger in min layout som jag gör i Photoshop såklart i Adobe Dreamweaver!:) Dom har ju en egen "host" webbdomän så det skulle kunna gå:D

Vill också göra en bild med en ängel som jag har haft i huvudet länge men inte blivit av kanske kör dubbelt med den och jul bilden...Men det blev en häftig effekt med snön som jag blev nöjd med men granen känns fortfarande att den är bara dit satt D: Mera ljus som sagt men något annat fattas?...

Började att göra min dag bild av huset mörkt med nyans/mättnad och samma bakgrund färg. Den vita snön har jag gjort med min markering lasso och ritat där jag vill att snön skulle vara. Sen på med vit färg och smeta ut med pensel och på med mörka och ljusa skuggor. Min underbara måne är också en bild som jag har tagit nyans/mättnad på och gjort den mörkare. Sen på med lite moln som jag har penslar av. Alla "stock" bilder är från underbara DeviantART och som min skylt har jag också dragit ner den till samma mörka nyans som huset. Ljuset från huset har jag först ritat ljus gult sen oskäpa på dom så har jag fått ett sken! Har har använt mycket min "smeta ut" pensel och oskäpa både på huset och granen, men får inte riktigt till granen men har också mörkat ner den så den kommer in i bilden så säga..

Men det fattas något...så ska arbeta lite mera på den.
Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?


RSS 2.0