Peaceful breeze WIP

Härliga med hösten är alla underbara färger, sitter i Photoshop med min höstbild fortfarande efter en liten paus från Photoshop för jag har försökt göra en Barbie tårta med min underbara systerdotter, inte så lyckad men söt, annorlunda och god blev den. Nu vill jag så gärna gå över till en julbild nu när det är bara 2 veckor till första advent:)

Ville så gärna göra en höstbild till min kära mamma och pappa, båda två är födda på hösten i underbara oktober. Och dom såg en talva med ett höst motiv i Grekland som mamma blev förälskad i. Men jag gör min egen tolkning av den och den blev super men arbetar fortfarande med den i Photoshop. Sen hade jag viljat trycka upp den på en Canvas talva, men måste dom vara så dyra. Men blir så snyggt! Har kollat på http://www.canvasframkallning.se/ har beställt där ifrån innan så jag vet hur snyggt de blir och super bra sida för Canvas framkallning. Men vet inte om jag ska hitta någon annan...


Igår satt jag sent som vanligt på kvällen i ca 3 timmar igen med denna underbara bild, minst 8 stockbilder använder jag tillsammans med olika färg och ljussättningar som färgbalans där man drar plus eller minus och då får olika färger på stockbilden man arbetar med sen har vi nivåer hur mörk eller ljus bilden ska vara. Blidens opacitet drar jag ner från 100 procent till 75 - 60 procent så bilderna  går ihop med varandra. Suddgummi och smeta ut är mina bästa vänner, super verktyg i Photoshop. Har börjat använda verktyget övertoning, där man blandar två färger så i denna bilden får jag en orange höstlig färg. Mina inbyggna penslar använder jag till dimma, ljusskimmer och glitter. I photoshop har man lager (ett lager är en bild) där kan man använda lagerstilar som mjuktljus, täckaöver och mycket mera som ger härliga effekter.

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?


RSS 2.0