Om T.Design Studio

T. Design Studio är min grafiska design portfolio, som grundades av mig Therese Henriksson. Jag är en grafisk designer som jobbar mest i Photoshop med formgivning, webbdesign, layout och mycket mera. Men gör mest fotomanipulationer av olika bilder. Jag har också en passion för fotografering och är en inrednings galen tjej.

Mitt huvudsakliga
fokus är att designa fanart/bakgrundsbilder, photomanipulation, illustrationer och vackra fotografier, teckning och målningar.

2005 var 21 år gammal, fick mitt program som jag bara älskar nu Adobe Photoshop och jag lärde mig grunderna. Vid det tillfället ritade jag mycket och mest anime/manga.
2006 gick jag Cross media design programmet, blev mera Photoshop och då kände jag vad jag ville göra.
2007, olika skoluppgifter i både teckning och i datan. Och jag älskar se olika tv-serier så nu blev de wallpapers i fanart.

I slutet av 2008 var då 25 år gammal, började jag titta på olika tutorial "steg för steg bilder" hur man gjorde fotomanipulationer. Och 2009 gjorde jag min första bild av bilder och jag började också gå med i olika tävlingar på DA. Jag utvecklades mera inom de grafiska och jag köpte min första Wacom ritplatta. 2010 har jag lärt mig mera tricks i Photoshop och utvecklat min teknik.

Vem är jag då?
Mitt namn är Therese kallas Tessan, har hunnit bli 27 år och bor i Skåne i underbara Helsingborg. Jag läste det estetiska programmet med inriktning bild på gymnasiet. Efter det sökte jag mig till ett annat program som kallas Cross media design där jag lärde mig olika Adobe-program som: Photoshop, Indesign och Illustation. Och det var då jag kände att detta var rätt för mig, jag vill bli grafisk designer.

 - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

T. Design Studio is my graphic design portfolio, which was founded by me, Therese Henriksson. I am a graphic designer who works mostly in Photoshop to design, web design, layout and much more. But do most photo manipulation of different images. I also have a passion for photography and is a decorating crazy girl.

My main focus is to design fanart / wallpaper, photo manipulation, illustrations and beautiful photographs, drawings and paintings.

2005 was 21 years old, got my program that I just love visiting the Adobe Photoshop and I learned the basics. At that time I drew a lot and most anime / manga.
2006, I went Cross media design program, was more Photoshop and then I knew what I wanted to do.
2007, various school assignments in both subscription and the data. And I love to see different TV series, so now was the wallpapers in fanart.

At the end of 2008 was then 25 years old, I started looking at different tutorial "step by step pictures" how did photo manipulation. And in 2009 I made my first picture of the pictures and I also began to join the various contests in DA. I developed more in the graphics and I bought my first Wacom tablet. 2010, I have learned more tricks in Photoshop and developed my technique.


Who am I?
My name is Therese called Tessan, has managed to become 27 years old and lives in Skåne in the wonderful Helsingborg. I read the arts program with a focus image in high school. After that I applied to another program called Cross media design where I learned various Adobe programs: Photoshop, Indesign and Illustation. And that's when I knew that this was right for me, I want to become a graphic designer.
Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?


RSS 2.0