Lovely weekend in Photoshop

Oktober månad, den månad då vi uppmärksammar kampen mot cancer, lite extra för bröstcancer som Rosa bandet riktar sig till. Rosa Bandet-kampanjen drar nu igång inte bara i Sverige utan i hela världen. Stöd Rosa bandet, bär rosa och gör skillnad. Köpt mitt rosa armband från Lindex som stöder Rosa bandet och cancerfonden. Så snyggt!

Underbar helg som går för fort! Har inte hunnit blogga, skulle gjort de igår...men blev inte så, få se om jag får ner de i ord de som jag har jobbat med i Photoshop. Och min data skärm har varit lite konstig, så jag har inte haft rätt ljus i Photoshop. Men tror jag har rättat till de. Hoppas den är inte är för ljus, men den ska innehålla känslor, hopp och himmel. Men jag börjar bli nöjd med den och gillar den jättemycket.

 



I tordags jobbade jag i 2 timmar ca med mera "smudge" på isen/sjön och försökte få hennes hår mer levande med vanlig ritpensel på frihand. Det blev mera penslar iform av glitter, ljusstrålar och skugga. Formade ett rosa band på hennes handleder och hennes spegelbild av hennes ben, vackra fjädrar som trillar ner från fridsduvan ovanför henne.
Idag lördag har jag jobbar med mera detaljer som hudspricka med lite blod i huden, fjärilar med glitter som fångar upp slingor av hennes hår. Satte texten "Hope less" på benet. Ljus och effekter på texten och fjärilarna t.ex gör jag med "lagerstil" när man kan sätta skugga, inner- uterskugga med mera. Finns hur många underbara "penslar" man kan ladda ner och använda.


Linnzy säger:

najs!



jag gillar text-grejen på benet och det rosa bandet runt handlederna, men du får fixa till de me skugga å sånt för de ser platt ut.



jag älskar symboliken med timglaset!

 2011-10-09     01:08:59     http://yumedesign.blogg.se/
Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?


RSS 2.0