Pink Ribbon Cupcakes


Mina underbara söta "Rosa Bandet" Cupcakes:)♥ tog några timmar men dom blev supergoda!!!:D
Jag är med i  "Think Pink" tävling på Deviantart.com där man gör allt som digitala konstverk och fotografier till "Rosa Bandet".


Rosa oktober är här! den månad då vi uppmärksamma kampen mot cancer, lite extra för bröstcancer rosa bandetstödjer. Stöd rosa bandet, bär rosa och gör skillnad. Jag bidrar med mina bakverk, men naturligtvis kommer jag också köpa rosa produkter. Min moster och morfar gick bort i cancer. Sakna dem så mycket!<3 Hittade denna bloggen och tänkte också skicka in till den;)



Hittade hade denna söta låda med formar och bokrecept på bokhandeln, nu ska de göras "Rosa band" Cupcakes i helgen;) Kollade igenom den några hundra gånger kände det som. Gillade denna underbara bok!!! Ville göra min egen design och idé på min cupcakes, men tog tipsen i boken till hjälp:)


Vanliga vaniljcupcakes recept:
Blir 12 (jag fördubblade receptet)

150 g smör
150 g socker
175 g mjöl
3 ägg
1 tsk Vaniljarom
(tog lite bakpulvor oxå)

Grädda i 175 grader i ca 20 min


Vit chokladfudge glasyr:
200 g vit choklad, hackad
5 msk mjölk
175 g florsocker
Smält chokladen och mjölken tillsammans tillsätt florsocker och rör till en slät glasyr.
(jag värmde i micro och jag fick ta mycket mera florsocker, blev rinnig men stelnar)


Smörkräm:
150 g smör
250 g florsocker
1 tsk vaniljarom
2 tsk varmt vatten
Vispa smör och florsocker till en slät och krämig blandning. Tillsätt vanlijarom och varmt vatten vispa på nytt tills krämen är slät.
Dekoration:
Färdig sockermassa som jag färgade rosa med rödfärg
Godis gelehallon
Olika strössel
Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?


RSS 2.0